Marketing, Vertrieb & Einkauf

Führung von Verkaufsmitarbeitern und -organisationen


Verkaufsmanagement

Marketing & Sales

Overview

Programme Description

Leadership im Vertrieb; Selektion, Screening und Coaching/Schulung von Verkaufsmitarbeitern; Entlohnungs- und Incentive-Systeme im Verkauf; Verkaufskomplexität und -organisation sowie Verkaufsspezialisierung;  Zusammenspiel zwischen Vertrieb, Top Management, Marketing, Kommunikation und Technik (Positionierung des Vertriebs im Unternehmen), Entwicklung der Verkaufsorganisation.

Target Audience

Das Studium richtet sich an erfahrene Manager und junge High Potentials aus Vertrieb und Kundenmanagement in Industrie-, Handels- und Dienstleistungsunternehmen. Ein Erststudium ist nicht erforderlich.

Infos

Start Dates
Duration
3 Tage
Number of ECTS Credits
0
Level of Experience
Unternehmensleitung
Höhere Führungskraft
Bereichsleitende
Fachspezialist/-in
Programme Type
Kurzseminar
Price
CHF 3'900.-
Location
St.Gallen
Individual Modules Bookable
No
Flexible Entry
No
Programme Language
German

Further information

Why HSG?

Executive education at the University of St.Gallen (HSG), one of Europe's leading business universities, provides you with an optimal preparation for the future. The University of St.Gallen is more than just an educational institution; it is a place of inspiration that stimulates you to think. You will acquire up-to-date knowledge that is of great practical relvance, and gain valuable insights. This will enable you to make an important contribution to social and economic progress and to your own personal development. "From insight to impact" is not just our message; it is a promise against which we can be measured. 

Back to top